Mostanában azt tapasztaljuk, hogy a magyar vasút, illetve az azzal azonosított MÁV Zrt. működési területén egyre többen látnak hatalmas megtakarítási tartalékot. Dr. Berényi János, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés elnök-vezérigazgatója szerint káros minden olyan kommunikáció, kijelentés, mely a részletek kiragadásával, egyoldalúan, az általános közhangulatot tovább rontó módon beszél a magyar vasútról, a MÁV-ról és a lehetségesnek vélt, „hatalmas megtakarításokról”. Az Egyesülés fontosnak tartja, hogy a közvélemény a valós helyzetet ismerje meg a vasútról és ne a zavarkeltő, részigazságokon alapuló vélemények rögzüljenek.
Palócz Éva, a Kopint-Tárki Zrt. vezérigazgatója nem az első gazdasági elemző, aki a közelmúltban a magyar vasúti szektoron elérhető jelentős megtakarításokról értekezett. A vezérigazgató szerint „a magyar közigazgatás a legpazarlóbb a térségben. Ebben racionalizálás nem volt, csak elvonás”. Palócz Éva szerint átgondolt lépésekkel például a MÁV-tól sokkal több forrás elvonható lenne a tervezett 40 milliárd forintnál.
- magyarkozlekedes.hu -