A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés és a VOLÁN Egyesülés közös állásfoglalása

Az IMF és a Pénzügyminisztérium közötti hitel-megállapodásban rögzített, jellemzően a vasutat érintő, 40-70 milliárd forint nagyságú forráselvonás indokaként a kormányzat a közösségi közlekedés átalakítását jelölte ki feladatként.

Az elképzelés lényege, hogy a vasúti személyszállítási szolgáltatásokat regionális, illetve országos szinten, külön kívánják megoldani, így kettéválik a regionális megrendelői szerepkör. A kormányzat kifejezett célja, hogy a párhuzamosan közlekedő autóbuszos és vasúti közszolgáltatást felszámolja.
A szállítási feladatok megoldását egy adott viszonylaton a jelenlegi kereslet (utasszámlálás) és a felmerülő költségek, ráfordítások alapján, gazdasági alapokat figyelembe véve kívánják véghezvinni, azaz a regionális megrendelő döntési hatásköre, hogy az előre definiált (költséghatékonysági) kritériumok mentén eldöntse: a buszos, vagy vasúti szolgáltatás a legmegfelelőbb.
A VOLÁN Egyesülés és a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés véleménye szerint az elképzelés több ponton komoly újragondolásra szorul: nem ismertek egzakt módon a kielégítendő utazási igények (sem mennyiségben, sem minőségben), és ma nem létezik az a mezo-szint, amely felelősséggel vehetne át megrendelői feladatokat az államtól.

További részletek ->
- magyarkozlekedes.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes