A Hungrail beszámolója a magyar vasúti szektor helyzetének alakulásáról

Mozgalmas időket tudhat maga mögött a magyar vasúti szektor, hiszen az elmúlt évek során több fontos eseményre került sor, és jelentős átalakulások is végbementek. A Hungrail Egyesülés összefoglalója rámutat arra, hogy noha a nemzeti és nemzetközi trendek, illetve a hazai finanszírozás hiányai korántsem váltak a vasút javára, mégis több olyan jelentős eredmény született, amely a későbbiekben jótékony hatást fejthet ki a szektor fejlődésére.

A jelentős változások közé sorolható a MÁV Zrt. szervezetének átalakítása nyomán az önálló, piaci elven működő MÁV-TRAKCIÓ Zrt. és MÁV-GÉPÉSZET Zrt. létrejötte, illetve nem kevésbé fontos, hogy a 2007-ben megkezdődött és Brüsszel által bizonyos feltételekhez kötött privatizáció véget ért, így a MÁV Cargo új tulajdonosi struktúrában folytatta eddigi működését.

Szintén komoly átalakulások zajlottak 2008 során a közlekedési tárca kapcsán, a többször is átszerveződő minisztérium élén három miniszter váltotta egymást. A közlekedéspolitikai irányok ugyan változatlanok maradtak, ám ez a vasút helyzete kapcsán gazdasági szempontból már nem mondható el.

Eredmények

2008 során elkészült az Egységes Közlekedésfejlesztési Stratégia (EKFS) végleges változata, amely egyúttal a Közlekedési operatív Program (KÖZOP) alapjául is szolgál. Az engedélyezési eljárások sem maradtak eredménytelenek, hiszen ugyanebben az évben ötven új vasúthatósági engedély került kiadásra, amelyekből kilenc országos hatáskörű. Továbbá szólni kell a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. munkásságáról is, hiszen a 83/2007. GKM-PM együttes rendelet alapján 2008-ban elkészült a Díjképzési Módszertan. Az öt évre szóló módszertan komoly segítséget jelent abban, hogy a költségek és díjak átláthatóbbá, illetve a köztük levő összefüggések érthetőbbé váljanak. A módszertan további vívmánya, hogy létrejöttének köszönhetően a 2010/2011. menetrendi évtől kezdve mindkét pályahálózat-működtető azonos díjstruktúrával fog dolgozni.

A cikk részletei –>

- integratorforum.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes