A (city) logisztika szegmense: a (városi) áruszállítás III.

Spanyolországban a 90-es évek elején számos, a városi áruszállítással kapcsolatos kutatás zajlott le. 2002-ben az országos szintű általános felmérést folytatták, amelynek során adatokat gyűjtöttek az üzletek által generált járatokról, minden városra kikalkulálták a kamionforgalmat.

/folytatás/

/S1/R1/ rendelkezésre álló adatok és módszertani eljárások Európában.

Spanyolország

Az országban a 90-es évek elején számos, a városi áruszállítással kapcsolatos kutatás zajlott le. 2002-ben az országos szintű általános felmérést folytatták, amelynek során adatokat gyűjtöttek az üzletek által generált járatokról, minden városra kikalkulálták a kamionforgalmat.

 

BARCELONA
A városban sokrétű felmérést végeztek, ahol vizsgálták a kereskedelmi tevékenységet, a rakodási zónákat, a begyűjtési és kiszállítási tevékenységeket. Ezeket az adatokat az időablak megtervezésében, a multifunkcionális közlekedési sávok kialakításában és a parkolási/rakodási szabályok kialakításakor használták fel.

 

 

 

 

 

GRANADA
A helységben a belvárosi tevékenységet vizsgálták: felderítették, hogy igen magas az illegális parkolások száma, illetve a rakodási zóna parkolóként történő használata. A legtöbb kiszállítás reggel történik, amely során a szállító-járművek 18-60 percig parkolnak. A szállíttatók a reggeli kiszállításokat részesítik előnyben, majdnem felének nincs raktára, kevésnek van saját gépkocsija.

 

 

 

 

MALAGA

Malaga történelmi városrésze mellett városi áruszállítási központ működik, melynek kihasználása nem kielégítő; köszönhetően a városban életbe nem lép(tet)ett parkolási korlátozásoknak.

 

 

 

 

 

SEVILLA
Kutatása elsődleges és másodlagos adatfelvételre osztható:
- az elsődleges során forgalomszámlálást és kikérdezéses mintavételt hajtottak végre,
- a másodlagosban vizsgálták a népsűrűséget, az üzletek elhelyezkedését, a tevékenységi köröket és az engedéllyel rendelkező gépkocsikat.

 

 

 

 

Hollandia
Az országban a városi áruszállítás, a city-logisztika vizsgálata és kezelése sokkal előrehaladottabb. Az áruszállítási forgalommal összefüggő nemzeti és regionális szintű adatokat a holland BUREAU of STATISTICS gyűjti össze, amelyet rendszeresen nyilvánosságra is hoz.

Mindemellett az áruszállítási üzletágra jellemző adatokat is gyűjti és kezeli. Az adattár – érdekes módon – viszont nem tartalmazza a helyi áruszállítási adatokat. Az országban jelenleg egy olyan adatbázis kifejlesztésén dolgoznak, amely már alkalmas a helyi adatok befogadására és azok kezelésére is. Hollandiában a gépjárműengedélyekről is adatbázist hoztak létre. Az Iroda a fentieken kívül gazdasági és a cégek működésére vonatkozó indikátoradatokat is nyilvánosságra hoz. A területhasználati és közlekedéshálózati adatok is rendelkezésre állnak, de ezekért fizetni kell. Hollandiában 4 regionális "task force" működik a city-logisztika regionális fejlesztésének előmozdítására. Információkat és segédleteket nyújtanak és megszervezik a privát és közszektor együttműködését. A cél az adatok rendelkezésre állásának biztosítása a hatékony és korszerű (kormányzati és önkormányzati) intézkedések meghozatala érdekében.

/folytatjuk/

- a szerkesztő -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes