A BILK-et favorizálják

Az RCA bízik a szegedi Ro-La fennmaradásában, de a jövőt a kíséretlen kombináltforgalom fejlesztésében és a keleti terjeszkedésben látják. A cég egységes arculattal és több országon átívelő saját hálózattal veszi fel a versenyt a magánvasúti konkurenciával. Erich Rohrhofer interjúja a szeptemberi Navigátorban.

– Hol helyezkedik el a Rail Cargo Austria struktúrájában az intermodális üzletág?

– A cégvezetés alá tartozik közvetlenül a három üzletág, az intermodális, a Cargo&Logistics, valamint a kontraktlogisztika, vagyis nagy jelentőséget tulajdonítunk ennek a tevékenységnek, és nagy fejlődési potenciált látunk benne.

– Az RCA közvetlenül is nyújt intermodális szolgáltatásokat az ügyfeleknek?

– Az ügyfelek nem velünk állnak közvetlen kapcsolatban, hanem (jó esetben) a leányvállalatainkkal. A mi feladatunk a forgalomszervezés és a szükséges infrastruktúra biztosítása, így például mi üzemeltetjük az ausztriai terminálhálózatot, biztosítjuk a vontatási szolgáltatást, és szükség esetén teherkocsikat is bérbe tudunk adni a megrendelőknek.

– A Ro-La-vonatok állami támogatása most különösen aktuális téma Magyarországon, a létéért küzd ez a szolgáltatás. Önöknél is ez a helyzet?

– A Ro-La-vonatok közlekedtetése Ausztriában sem önfinanszírozó, az állam évről évre állapítja meg a támogatás összegét. A Wels–Kiskundorozsma az egyetlen kelet-nyugat irányú Ro-Lavonalunk. Számunkra ez egy stratégiai termék, szeretnénk, ha fennmaradna ez a szolgáltatás, ám ehhez szükség van a magyar állam hozzájárulására.

– A kíséretlen konténerforgalomban az RCA-nak itthon és Ausztriában is számos jelentős konkurenciája van. Hogyan próbálnak versenyképesek maradni?

– Maga az RCA neutrális partnere az operátoroknak, szolgáltatásainkat minden operátor igénybe veheti, akár az érdekeltségi körünkbe tartozik, akár nem. A társaság számára nagyon fontos, hogy lekösse kapacitásait, így termináli szolgáltatások mellett vontatási szolgáltatásokat is nyújtunk annak, aki ezt igényli. A konkurencia valóban erős e szegmensben, nem engedhetjük meg magunknak, hogy versenyképtelen árakat adjunk, hiszen azzal csak üzletet vesztenénk.

– Ha nem tudnak jobb árakat adni a leányvállalataiknak, mint az egyéb ügyfeleknek, akkor miért előny számukra az RCA-csoporthoz tartozás?

– Egy olyan nagy múltú és erős cég, mint az RCA, megbízható hátteret képes biztosítani a leányvállalatoknak. Ügyfeleink tudják, hogy szolgáltatásainkat nem számoljuk fel egyik napról a másikra, rendelkezünk a szükséges képességekkel minden rendkívüli helyzet kezelésére, stratégiai partnereink vagy leányvállalataink révén a teljes útvonalon képesek vagyunk kontrollálni a szolgáltatás színvonalát.

– Az RCA csoportszintű intermodális stratégiája most milyen területekre fókuszál?

– A legtöbb lehetőséget Kelet- és Dél-Kelet-Európában látjuk, főként a magyar és román relációkban, de a görög és török kapcsolatok fejlesztése is kiemelkedően fontos. Emellett a Ruhrvidék és az Adria is fontos irány. A cél az, hogy kiépítsünk egy integrált, nagy hálózatot, amelyen versenyképes áron és menettartammal minden jelentősebb konténerkikötő elérhető lenne.

– Mindezt egyedül, saját erővel vagy együttműködő partnerek segítségével kívánják elérni?

– Szeretnénk önállóan, saját nevünkben is kilépni a külpiacokra, de nem elvetve a kooperációt a tradicionális cégekkel. A szlovén és olasz relációban már ma is a verseny és az együttműködés keveréke alakult ki köztünk és az ottani államvasúti cargocégek között. Projektje válogatja, hogy mikor melyik megoldás az olcsóbb, gyorsabb, hatékonyabb, jobb minőségű. Az RCA romániai leányvállalata már létezik, de még nem aktív. Leányvállalatainkon keresztül hamarosan Wels–Halkali irányvonatot indítunk.

– Sokszor a szakmabelieknek is nehézséget okoz, hogy melyik cég pontosan mit is csinál és kinek a nevében a cégcsoporton belül, vagyis kissé átláthatatlan a struktúra. Önök nem érzik így?

– Az elmúlt időszakban intenzív terjeszkedési stratégiát folytattunk, ami a cég jövője szempontjából kulcsfontosságú volt. A forgalom visszaesése miatt ez a bővülési folyamat lelassult, lehetőséget adva a „finomhangolásra”, a szolgáltatásaink egységesítésére, a leányvállalati hálózat egységes rendszerbe illesztésére. Még nem tudjuk pontosan, milyen szerkezetű is lesz a leányvállalati hálózat, melyik cég hova fog tartozni, de szándékaink szerint egységes elnevezésekkel, arculattal jelenünk majd meg ügyfeleink előtt, ami egyrészt utal a cégcsoporthoz tartozásra, másrészt a tevékenységre. Mindenki előtt világos lesz, hogy melyik cég mivel foglalkozik, és az is, mivel nem.

– A GYSEV meghatározó szerepet játszott, sőt játszik az intermodális forgalomban Sopron útirányon át. Az új helyzetben várható, hogy az RCA áttereli ezen forgalmakat a saját hálózatára?

– A meglévő forgalmak maradhatnak ott, ahol most vannak, az új projekteknél azonban a BILK-et favorizáljuk. Persze ez nemcsak tőlünk függ, hanem az ügyfelektől is. Ha ők ragaszkodnak egy másik terminálhoz, akkor azon át szervezzük meg a forgalmat. Ha nem így tennénk, megtenné helyettünk más.

További részletek ->
- mavcargo.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes