4-es metró: a pajzsok már a pesti oldalon dolgoznak

Néhány évtizeddel ezelőtt még közel egy évig tartott metróalagutat építeni a Duna alatt, mindez a 4-es metró építőinek alig több, mint egy hónap alatt sikerült – áll a DBR Metró Projekt Igazgatóság hírlevelében.

A Duna alatti alagútszakasz megépítése a metróberuházás egyik legveszélyesebb és legizgalmasabb része volt. A gondos előkészítés, a modern technika, és a szakemberek rátermettsége meghozta az eredményt: az északi pajzs 38, míg a déli pajzs 52 nap alatt építette meg a 333 méter (déli alagút, 222 db tübbing gyűrű), illetve 328,5 méter (északi alagút, 219 db tübbing gyűrű) hosszú alagutakat. Építkezni egy folyó alatt nem veszélytelen feladat és a legmodernebb technológia sem képes minden akadályt kiküszöbölni. A déli pajzs például néhány napra kénytelen volt a Duna alatt megállni, mert a gép marótárcsájába beleragadt a vártnál keményebb és ragadósabb anyag.

További részletek ->
- orientpress.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes