2012-ig a bérlők profitálnak a nyomott bérleti költségekből

A DTZ legújabb elemzése a logisztikai ingatlanok bérleti költségeit vizsgálja, melyben Európára évi átlagos 1,6%-os növekedést jelez előre 2014-ig, ami összhangban van a gazdasági növekedéssel. A bérleti költségek gyenge ütemű növekedés 2012-ig fog tartani addig is kiemelkedő lehetőséget biztosítva a bérlőknek, ezután egy stabil fellendülés várható 2014-ig.

A DTZ első tanulmánya ezen a területen rávilágít arra a tényre, hogy a bérleti költségek Európán belül széles skálán mozognak, a Marseille-i 51,2 eurós éves bérleti költség szinttől a London Heathrow részén regisztrált 215 euróig. 2010 szeptemberében az átlagos bérleti költség évi 86,3 euró volt. A bérlők London Heathrow részén, Oslóban, Dél-kelet Angliában és Dublinban fizetik a legmagasabb bérleti költséget logisztikai területért. Ezzel ellentétben főleg az alacsonyabb bérleti díjak miatt kedvezőbb bérleti ráfordításra lehet számítani Franciaországban, Belgiumban és Közép-Kelet Európában.

A következő három évben a bérleti költségek tekintetében ott várható a legnagyobb növekedés, ahol a logisztikai piacot a legjobban érintette a válság, ilyen például Madrid és Barcelona. Ám valószínűleg ennek ellenére sem fogják 2014-re elérni a válság előtti szintet. Ellenben Bukarest továbbra is a legalacsonyabb bérleti költséggel fog rendelkezni.

" Figyelembe véve azokat a tényezőket, melyek befolyásolják a bérleti költségek mértékét (bérleti díjak, ingatlanadózás, üzemeltetési költség) a DTZ piacelemzői rámutatnak az európai logisztikai piacon tapasztalt jelentős eltérésekre. Az északi térségben (Oslo, Helsinki, Stockholm) átlagon felüliek a bérleti költségek, melynek két jelentős oka van: a hideg klíma miatti magas építési költségek, és az alacsony "A" kategóriás ipari ingatlan kínálat. Ezzel ellentétes a helyzet Franciaországban, Belgiumban és a következő városokban: Bukarest, Budapest és Prága. Kutatásunkban olyan változókra is figyelmet fordítottunk, mint a munkabér és az üzemanyag ára. Így tudtunk rávilágítani arra, hogy számos magas bérleti díjjal rendelkező piacon versenyképes a munkabér, amit logisztikai terület bérlése esetén érdemes mérlegelni." – nyilatkozta Robert Hall, a DTZ CEMEA régió (Kontinentális-Európa és Közel-Kelet) logisztika üzletág vezetője.

Az utóbbi tizenkét hónapban a kereslet szintje javult, elsősorban modern, rugalmasan kialakítható disztribúciós területek iránt. Habár a bérleti költségek szintje fokozatosan emelkedik, a bérlők hasznot húzhatnak a lassú növekedési időszakban, így kedvező áron juthatnak jó minőségű területekhez. A Közép-Kelet Európai kereskedelem és logisztika javulása várhatóan a prágai bérleti költségek növekedési ütemére lesz hatással, míg Németországban Hamburg fogja a leggyorsabb fejlődést produkálni.

Tamás Éva, a magyarországi iroda ingatlan-tanácsadója így nyilatkozott: "Az elemzésünk rávilágít arra, hogy Budapest Európa tíz legolcsóbb bérleti piacai közé tartozik – kedvezőbb bérleti költségeket kínálva mint a versenytársak, Prága és Varsó. Budapesten a teljes egy évre vetített bérleti költség 57,6 euró/m2, mellyel Budapest egy harmaddal olcsóbb mint Varsó, a közép-kelet-európai régió legdrágább városa. Úgy gondolom, hogy a budapesti logisztikai ingatlanpiac már elérte a mélypontot, és mivel a globális logisztikai piacokon már észleljük a gazdasági javulás pozitív hatásait, 2014-ig átlagosan évi 1,98%-os növekedést prognosztizálunk a bérleti költségek tekintetében a budapesti logisztikai ingatlanpiacon. Új fejlesztések és átadások hiányában, illetve a kereslet emelkedésével a logisztikai ingatlanpiac, valamint a bérleti díjak megindulhatnak a stabilizáció útján."

 

forrás: epulettar.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes